Bornova’da gece mesaisi: Fırınlar sabaha kadar denetlendi
Bornova Belediyesi, halk sağlığını korumak ve vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla fırınlara yönelik denetimlerini sürdürüyor. Gece yarısı başlayan son denetimlerde Yeşilova ve Çamdibi bölgelerindeki fırınlar mercek altına alınırken, hijyen koşullarından ekmek gramajına kadar birçok başlıkta kapsamlı inceleme yapıldı.
- | Son Güncelleme:
- | İzmir'de Son Dakika
Bornova Belediyesi, halk sağlığını korumak ve vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla fırınlara yönelik denetimlerini sürdürüyor. Gece yarısı başlayan son denetimlerde Yeşilova ve Çamdibi bölgelerindeki fırınlar mercek altına alınırken, hijyen koşullarından ekmek gramajına kadar birçok başlıkta kapsamlı inceleme yapıldı.
Zabıta ekiplerinin gerçekleştirdiği denetimlerde toplam 15 fırın kontrol edildi. İşletmelerin ruhsat durumları, üretim alanlarının temizliği, çalışanların hijyen kurallarına uyumu ve ürünlerin gramajları tek tek incelendi. Kurallara aykırı faaliyet gösterdiği belirlenen işletmelere cezai işlem uygulanırken, hijyenle ilgili tespit edilen eksiklikler İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bildirildi.
Başkan Eşki denetimlere katıldı
Vatandaşların sofralarına ulaşan ekmeğin sağlıklı koşullarda üretilmesini önemsediklerini belirten Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, gece boyunca süren denetimlere bizzat katılarak çalışmaları yerinde takip etti. Sabahın ilk saatlerine kadar ekiplerle birlikte denetim yapan Eşki, işletmelerdeki son durumu değerlendirdi.
“Artık olumlu sonuçlar görüyoruz”
Yürütülen denetimlerin fırınlarda önemli bir dönüşüm yarattığını ifade eden Başkan Eşki, geçmiş yıllara kıyasla hijyen standartlarında ciddi bir iyileşme yaşandığını söyledi.
“Daha önce yaptığımız kontrollerde denetlenen 15 fırından ancak 3 ya da 4 tanesinde sorunla karşılaşmıyorduk. Bugün ise tablo tersine döndü. Bu sabah denetlediğimiz 15 fırından sadece 4’ünde hijyen eksikliği tespit edildi. Geriye kalan işletmelerin büyük bölümü temiz ve sağlıklı koşullarda üretim yapıyordu. Hedefimiz tüm işletmelerin standartlara tam uyum sağlaması. Yüzde 100 başarıya ulaşıncaya kadar denetimlerimizi sürdüreceğiz” dedi.
Amaç cezalandırmak değil, standartları yükseltmek
Bornova Belediyesi yetkilileri, denetimlerin temel amacının işletmelere ceza kesmek değil, üretim kalitesini artırmak ve halk sağlığını korumak olduğunu vurguladı. Düzenli kontroller sayesinde ilçedeki fırınlarda hijyen bilincinin arttığına dikkat çeken yetkililer, vatandaşların güvenle tüketebileceği ürünlerin üretildiği bir kent oluşturmak için çalışmaların aralıksız devam edeceğini belirtti.
Bornova Belediyesi, gıda güvenliğini tehdit eden unsurlara karşı mücadelesini sürdürürken, özellikle temel tüketim ürünlerinin üretildiği işletmelerde denetimlerin önümüzdeki dönemde de sıklaştırılarak devam edeceğini açıkladı.
YORUMLAR
Yorum Yap