Türkiye’nin yaş meyve ve sebze ihracatı 22 yılda üç katına çıktı
Türkiye’nin yaş meyve ve sebze sektörü, son 22 yılda üretim ve ihracatta kayda değer bir büyüme göstererek güçlü bir başarı hikâyesine imza attı. TÜİK verilerine göre, 2002 yılında 34,2 milyon ton olan üretim 2024’te yüzde 50 artışla 51,5 milyon tona yükselirken, ihracat ise aynı dönemde yüzde 175’in üzerinde artarak 1,3 milyon tondan 3,6 milyon tona çıktı.
- | Son Güncelleme:
- | İzmir'de Son Dakika
Türkiye’nin yaş meyve ve sebze sektörü, son 22 yılda üretim ve ihracatta kayda değer bir büyüme göstererek güçlü bir başarı hikâyesine imza attı. TÜİK verilerine göre, 2002 yılında 34,2 milyon ton olan üretim 2024’te yüzde 50 artışla 51,5 milyon tona yükselirken, ihracat ise aynı dönemde yüzde 175’in üzerinde artarak 1,3 milyon tondan 3,6 milyon tona çıktı.
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği verilerine göre, üretimden ihracata uzanan süreçte özellikle katma değerli ürünlerde ciddi bir yükseliş yaşandı. 2002–2024 döneminde üretimin ihracata dönüşme oranı da artarak yüzde 3,8’den yüzde 7,1’e çıktı.
Sektör temsilcileri, Türkiye’nin iklim çeşitliliği ve üretim kapasitesi sayesinde küresel pazarlarda daha güçlü bir konuma geldiğini vurgularken, mandalina, elma, nar ve çilek gibi ürünlerde ihracatın katlanarak arttığına dikkat çekti. Özellikle mandalinada ihracatın 1 milyon ton sınırına yaklaşması dikkat çekti.
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Cengiz Balık, ihracatın üretimden daha hızlı büyüdüğünü belirterek Türkiye’nin artık yalnızca üretim yapan değil, dünya pazarlarında rekabet gücü yüksek bir ülke haline geldiğini ifade etti.
İklim değişikliğinin üretim üzerindeki olumsuz etkilerine rağmen sektörün büyümeyi sürdürdüğünü belirten Balık, modern tarım teknikleri, su verimliliği ve teknoloji yatırımlarının gelecekte daha kritik hale geleceğini söyledi.
Sektörün hedefi ise ihracatı artırarak Türkiye’yi yaş meyve ve sebze tedarikinde dünya liderleri arasında daha güçlü bir konuma taşımak olarak ifade edildi.
YORUMLAR
Yorum Yap